vrijdag 2 november 2012

huiskamer met molletjes

Deze molletjeshuiskamer hebben we al een tijdje. Toen we pas getrouwd waren kreeg ik van Hans een paar mollenboekensteunen voor mijn verjaardag. Als boekensteun zijn ze volgens mij nooit gebruikt, maar hij timmerde er een huiskamertje voor en meubeltjes. Het servies is gekocht, en omdat ik geen gebak kon vinden dat naar m'n zin was heb ik dat gemaakt van fimo. Het kostte wat moeite om goede stof te vinden om de krabpaal te bekleden. Uiteindelijk vonden we miniberenstof op de Handwerkbeurs.

Ongemerkt zitten er veel herinneringen in. De schouw heeft mijn vader gemaakt voor mijn zevende verjaardag, Hans heeft hem opnieuw geverfd en bordjes er op geplakt. De kandelaars komen van een vakantiesouvenir en de kolenkit uit mijn oude poppenhuis. De houten stammetjes komen van onze eigen wilg, het koperen kooitje uit de letterkast van mijn moeder en het poesje op de krabpaal komt van mijn overleden grootmoeder waar ik veel dierbare herinneringen aan heb.


1 opmerking:

  1. Erg leuk! En zoveel herinneringen, dan kijk je er met extra plezier naar...
    Groetjes, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen