zondag 24 november 2013

klosje om de haaknaald te parkeren

Normaal steek ik de haaknaald in de garenbol of in de manchet, maar met een haaknaald-met-handvat gaat dat niet, de punt heeft steeds ruzie met het garen. Gewoon ergens neerleggen is geen optie en met het handvat omlaag ergens insteken vond ik die punt een beetje te scherp voor.

Daar ik bij het maken van mijn naai-necessaire meerdere klosjes had besteld, had ik er eentje over. Hans heeft het gaatje iets groter gemaakt zodat ook het schaartje er bij kan. Voor de tweede helft van het gordijntje werk ik met aparte vierkantjes, dus bij elk vierkantje is voor het afwerken de naald nodig.
Needle keeper (van een lintje en 2 stukjes vilt) is dan erg handig. Lekker fel kleurtje, vind je de naald/schaar altijd snel terug.


















De beertjes op de achtergrond zijn een naaldviltproject van alweer een paar jaar terug, uit een bibliotheekboek. Hans heeft er toen een lief bankje bijgemaakt.
Het quiltje op de ondergrond is een hele oude courthouse steps, mijn eerste quiltwerkstuk van jáááren terug en doet nu dienst als mug-rug. 

Wanneer het haken voor die dag gebeurd is, gaat alles inclusief garen en werkstuk in een bh-wasnetje van de Outlet. Lekker goedkoop en toevallig precies de goede maat. Zo blijft het stofvrij en is het goed verplaatsbaar.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten