maandag 29 oktober 2012

WIP: tas voor quiltspullies

Dit fleurige lapje met poezen, pompoenen en vleertjes kocht ik jaren terug op een handwerkbeurs. Ooit zou ik er een bestemming voor vinden en er iets moois van maken. Ooit......
Dat "ooit" is nu aangebroken. Het bleek precies groot genoeg voor een tas waar je je quiltspulletjes in kunt doen, uit een boek van Susan Briscoe. Zelfs de snijliniaal moet er straks in gaan passen.

Het is het eerste werkstuk dat ik met de hand heb doorgequilt. Dat was wel even wennen, maar vanwege mijn rug is het prettig dat je erbij in een makkelijke stoel kunt zitten. Het is ook wel lekker relaxed moet ik zeggen, dat met de hand quilten. Niet "even snel in elkaar zetten" achter de Husqvarna, maar onderuit, kussentje in de rug, poes en kopje thee ernaast.

Bijna therapeutisch, die rust die dan over je heen komt.


2 opmerkingen: