zondag 28 oktober 2012

hackers actief op twitter

Nou dat gaat lekker. Heb ik net een twitter-account aangemaakt, hoor ik van alle kanten dat er hackers actief zijn. Heb er zelf (nog?) geen last van gelukkig.
Krijg je een raar berichtje, zoals bijvoorbeeld "someone is spreading rumours about you", dan is het belangrijk om NIET op de link te klikken. Waarschuw de afzender, zodat die maatregelen kan treffen.

Je kunt zelf controleren of je gehackt bent, door bij je verzonden berichten te kijken.

Ben je gehackt? Ga naar het wieltje-met-pijltje rechtsboven, klik daar op, klik op Instellingen.
Klik dan in de linkerkolom op Applicaties. Gooi alle applicaties die je niet kent eruit. Vergeet niet daarna je wachtwoord te veranderen, ook van eventuele applicaties die je eraan hebt gehangen.

Hopelijk blijf ik gevrijwaard van dit soort ongein. Maar als het gebeurt, weet ik in elk geval wat ik (niet) moet doen. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten