vrijdag 1 maart 2013

miniatuurbreien

Wat ik zo leuk vind van handwerk- en poppenhuiswinkels, -beurzen en -musea, is dat je zo snel in gesprek komt met wildvreemde vrouwen. Ik was vandaag in een poppenhuiswinkel en bij de breinaalden trof ik een vriendelijke mevrouw die een enthousiast mini-breister was. Ze deelde tips, gaf advies, en de winkelhouder mag haar wel dankbaar zijn want ik vertrok met een zakvol breigaren, breinaalden en haaknaalden. Miniatuurbreien was voor mij iets wat ik al jaren wilde gaan doen maar wat ik toch bleef uitstellen, enerzijds omdat ik al zoveel handwerkhobbies heb, anderzijds omdat ik me afvroeg of het niet te moeilijk was.

Nu brei ik doorgaans makkelijk een eindje weg, dit is toch wel even wennen. Garen 70 durf ik nog niet aan te beginnen, maar garen 40 op naalden 0.8 ging eigenlijk best wel aardig. Voor een eerste poging dan, hè! Het klosje rechts (pakweg de grootte van een naaiklosje) geeft zo'n beetje de verhoudingen weer.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten